King Of Songs
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

King Of Songs

Ahmed Ghareeb

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

اجدد اخبار الفنان مصطفى كامل

كاتب الموضوعرسالة
مصطفى كوكو
مشرف
مصطفى كوكو

اجدد اخبار  الفنان مصطفى كامل Empty
مُساهمةموضوع: اجدد اخبار الفنان مصطفى كامل   اجدد اخبار  الفنان مصطفى كامل Icon_minitimeالجمعة مايو 18, 2007 8:12 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
دي الاغنية اللي الفها مصطفي واهداها لزوجته هبة في حفل زفافه.وعلي فكرة مش هو اللي غني الاغنية لانه كان ساعتها شاعر بس ومش مطرب .والاغنيو دي غناها فريق كورال بس مش مطرب. والاغنية دي بتبتدي بموسيقي هادئة وببعض اسامي للاغاني اللي كتبها مصطفي لبعض المطربين وبعدين بتبتدي موسيقي جامدة فريحي كده.وعلي فكرة الاغنية حلوووووووووووووووووووة اووووووووووووووي

أغنية مصطفي كامل ل هبة
هامشي.. أعاتبك..هودعك.. ذكريات.. أهل الملامة
خلاص.. هنساك.. هنعيش.. مع السلامة
أسالوني.. اتخدعنا.. ارجعوا.. اوعدني.. أوعدك
بلدي.. أكتر من كده ايه.. أنا بحبك أنت
مشوار عمري

من أول همسة وأول لمسة خطفت قلبي هبة
أنا روحي وعمري وأهلي وناسي وكل حبايبي هبة
نورتي الدنيا في عيني.. ضحكتلي معاها سنيني
نسيتني حياتي وكل آهاتي.. وسرقت حبي هبة
روح قلبي حبيبتي ملاكي.. انا كل حياتي معاكي
والله فداكي عنيا يا أعو وأغلي ما ليا
وفداكي الروح يا هبة

حبيبتي أنا .. حياتي أنا
أمانة في ايديكي عيوني وقلبي وأنا
أنا عايزك جنبي في كل أيامي اللي جاية
أنا عايزك جنبي في ضحكتي ودمعة عنيا
حبيبتي هبة

ودى صور الفرح
اجدد اخبار  الفنان مصطفى كامل 1up9
اجدد اخبار  الفنان مصطفى كامل 4gy7
اجدد اخبار  الفنان مصطفى كامل 4gy7

[color=#0000ff]-- نجوم الغناء يتكلمون عن مصطفي كامل--

( مجلة أستايل تنفرد اليوم بالتحدث عن شاعر معروف ومطرب معروف وهو مصطفي كامل.وفي السطور التالية تقرا السر وراء عدم التعامل مع هذا الشاعر بعد اتجاهه لمجال الغناء)

1-هاني شاكر:-

لاأنكر أن مصطفي كامل كان من أقوي الشعراء الذي تعاملت معهم حتي الأن.لكنه أخطيء عندما فكر في مجال الغناء فهو يريد أن يغني والسلام ..وأنا سأتعاون معه في ألبومه الجديد لكن شعرت بأن مصطفي فقد نفسه عندما أتجه للغناء لكن في الأول والأخر هي حرية شخصية

2-محمد فؤاد:-

مصطفي ماعتش زي زمان ..وماعتش يقدر يكتب لنا كمطربين أغاني جديدة بروح حلوة أصبح الكلام متسهلك ومكرر وبيتكرر مليون مرة في كل أغانيه ومابقاش(فاضي) بمعني أنه ممكن يأجل كتابة أغنية لي أو لمطرب زميل حتي ينتهي من ألبومه الجديد ومصطفي دلوقتي عاوز يمثل,ويغني,ويألف,وينتج,ويوزع,ويلحن ..وأحنا حققنا نجاحات كثير مع بعض لكن الأن أظن مانقدرش نتعامل سوا

3-عمرو دياب:-

أنا كنت أحب مصطفي جدا كشاعر رغم اننا لم نتعاون كثيرا الا في 4 أغنيات فقط .وعن أتجاهه للغناء فقد أفقد من قيمته كشاعر الكثير .وأنا عن نفسي خلاص بقيت أشتغل مع مجموعة معينة من الشعراء والملحنين ..والتعامل بيني وبين مصطفي أعتقد أنه صعب جدا

4-أيهاب توفيق:-

مصطفي شغال معايا في الشريط الجديد.وصنعنا سويا أحلي أغنيات لأن مصطفي كان بيشتغل بجد.لكنه الأن أصبح يهتم بالغناء علي حساب كتابة الأغاني..وأذا وجد لنفسه أغنية(حلوة)يستعد لوضعها في ألبوم جديد له واذا طلبها منه أي واحد فينا من المطربين يرفض ودة كان رأيي من البداية أن مصطفي المغني سيؤثر علي مصطفي الشاعر

5-حمادة هلال:-

لوحسبت وبصيت لأنجح الأغاني للمطربين المصريين ستجد أن مصطفي كامل هو صاحب كلمات هذه الأغاني وأنا ومصطفي أصحاب من زمان .وأصدقاء من ألبوم لي حتي الأن مازلنا نشتغل لأننا كلنا عيش وملح سوا وأنا من أوائل الناس الذين يهنءونه بصدور ألبوم جديد له بالأسواق

6-محمد محي:-

أنا زعـلت جدا من مصطفي كامل عندما توجهت له ..وطالب منه أغنيات للألبوم الجديد خاصة وأني تأخرت كثير.وكان رده عليا أنه(مش فاضي) ومش هيشتغل في أي شغل تاني حتي ينتهي من ألبومه الجديد ومن وقتها قررت قطع التعامل مع مصطفي وبدأت العمل مع مجموعة ممتازة أفضل من مصطفي كامل وعملنا أغاني حلوة أوي أن شاء الله تظهر في ألبومي الجديد

7-خالد عجاج:-

مصطفي مش هو مصطفي بتاع زمان..هو عاوز يغني بالعافية ويلحن بالعافية لو ترك مجال الغناء ورجع زي ماكان شاعر(جامد)لصنع لنا أحلي الأغنيات الجميلة التي نبحث عنها الأن ولانجدها الا عندما مصطفي بشرط أن يترك مصطفي الغناء

8-عامر منيب:-

لايوجد عداء بيني وبين حد .لكن كل مافي الأمر أني لاأستطيع أنا أهين نفسي .وأنا لم أتعاون مع مصطفي غير في أغنية واحدة(فاكر)وحققت نجاح كبير ووجدت كامل يطالبني بمبلغ كبير من أجل هذه الأغنية وكنت لاأملك هذة النقود .فقررت بعدها عدم التعاون معه أطلاقا

9-حلمي عبد الباقي:-

مصطفي من أقوي الشعراء اللي حققوا معايا نجاح لايمكن لأي شاعر اخر تعاملت معه أن يحققه معي وتشهد الدنيا علي هذه الأغنيات زي:علشان خاطري-نورت ايامي-حاضر وأنا بحب مصطفي لكن أنا عاوز أسأل سؤال "هو فين مصطفي دلوقتي؟"

10-[color:2201=#ffff33:2201]محمد منير:-

مصطفي كامل أصابه الغرور بعد ظن أنه كتب لكل المطربين اللي في الدنيا وكانه الوحيد الذي صنع كل النجاحات لكل المطربين وكان هذا السبب اقوي الاسباب حتي لانتعامل سويا في البومات اخري لي وكان(يتحايل)عليا علشان نشتغل سوا لكني غير مؤمن به الأن كشاعر

اجدد اخبار الفنان مصطفى كامل
صفحة 1 من اصل 1