King Of Songs
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

King Of Songs

Ahmed Ghareeb

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

نكت جامده (جزء 1)

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ميدو مشاكل
مشرف

نكت جامده (جزء 1) Empty
مُساهمةموضوع: نكت جامده (جزء 1)   نكت جامده (جزء 1) Icon_minitimeالخميس مارس 15, 2007 12:22 pm

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
.......................
اربعه بلدياتنا بيلعبو علي الطريق السريع الي العربيه تخبطه مرتين يطلع بره
........................
واحد بلدياتنا عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى خمس ميه... بلدياتنا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين ... ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ... جـاه النوم … قـام غـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد
.......................
بلدياتنا تاجروا في الموز خسروا ليه ؟
بيرمو الموز المعوج
......................
واحد بلدياتنا في مسابقة من سيربح المليون اتصل بصديق وقال له الو محمدين معانا 30 ثانية رايك احذف اجابتين ولا استخدم الجمهور!
...................
واحد بلدياتنا وقع في خلاط الأسمنت طلع منه قال يخرب بيت الملاهي.
...................
ليه بلدياتنا مبيكلش الكباب؟
عشان السيخ بيقف ف زوره
.......................
الموساد قرر أنه يشغل جاسوس صعيدى عنده بعد طول بحث أستقروا على هريدى راحوا لهريدى و خدوه تل أبيب و قعدوا يدربوه 6 شهور و بعدها قالو ليه أنه كدة جاهز للمهمة بتاعته
هريدى : يعنى حارجع مصر
مدرب الموساد : أيوة .. تروح و تنفذ كل التعليمات اللى قلنالك عليها
هريدى : طب ازاى حاتصل بيكم
مدرب الموساد : لا لا .. انت ماتتصلش .. احنا لما نحب نتصل بيك حانبعتلك مندوب يقوللك ازايك و ازاى امك .. تعرف أنه تبعنا .. ماشى يا هريدى
هريدى : تحت أمرك يا فندم
و بالفعل رجع هريدى مصر .. و بعد شهرين أحس الموساد انه لازم يتصل بهريدى .. فراحوا باعتينله مندوب
المندوب لبواب العمارة بتاعت هريدى : هو هريدى ساكن فى أنهى شقة
البواب : أنهى هريدى يا بيه .. العمارة فيها 4 هريدى
المندوب خاف لحسن العملية تنكشف : قولى شقة أى واحد فيهم
البواب : عندك واحد ساكن فى الدور الأول
طلع المندوب و خبط على الشقة اللى فى الدور الأول
المندوب : أنت هريدى .. ازايك و ازاى أمك
هريدى : أنت عايز هريدى الجاسوس .. هو ساكن فى الدور الرابع
.................
صعايدة عملوا أتوبيس بالعرض ليه؟
عشان يركبون كلهم قدام
....................
اتنين صعايدة عاوزين يشربو سجاير ومش معاهم قالو ندخل ميتم بيوزعو سجاير هناك ، دخلو قعدو جمب واحد فى الصوان بيدخن قال الاول : انفاس معدودة وقال التانى : كلنا لها رد الراجل : محدش واخد منها حاجة
...................
بلدياتنا راح للدكتور، الدكتور قاله اعمل إشاعه طلع برة الأوضة وقال الهرم وقع
.....................
واحدصعيدى راح يشترى لمراته جزمة فراح لمحل وقال لصاحب المحل عايز جزمه من غير كعب وخفيفه شويه ورخيصه صاحب المحل قال ماشى وجاب الجزمه فقالت مراته ده مينفعش انا عايزه بكعب ودبت خناقه فصاحب المحل قرف منهم فقال للصعيدى متخدها بكعب هو انت الى حتلبسها قال لع من غير كعب هو انت الى حتنضرب بيها
...................
فيه اربع صعايده دخلوا الإمتحان جلهم سؤال: كم عدد أرجل المعزه ؟
بعد الأمتحان طلعوا كلهم ماعدا حسنين ولما ظهر قالوا له ليه مغششتناش
قالهم : أصل المراقب كان جنبي وما قدرتش أطلع المعزه.
..................
مرة اتنين صعايده دخلو كليه الطب واحد اتخرج محامى والتانى محاسب
....................
مره واحد صعيدي ركب دماغه عمل حادثه
........................
ليه الصعيدي بيربي شنبه ؟؟؟؟؟؟ علشان الدبانه تمسح رجليها قبل ما تدخل
.......................
واحد صعيدي رايح حفلة تنكرية .. بعت اخوه
.....................
واحد بلدياتنا النار مسكت فيه ودوه لدكتور العظام ليه؟
اخوه طفاه بالكوريك
....................
اتنين صعايده بيلعبو شطرنج الملك مات مشلول
.....................
كلب لولو عض واحد صعيدى نقلوا الكلب على المستشفى
.....................
مرة واحد صعيدى راح يغير انبوبة بوتجاز فسالة بتاع الانابيب اطلعهالك
قالة لا انا حشربها هنا
......................
واحد صعيدى بيقرقض فى ضوافرة وصل لكوعة
.......................
كان في سلحفتين صغيرين كانوا بيحبوا بعض كبروا واتجوزوا وخلفوا سلحوف صغير سموه ابوسريع ,اقترحت ام ابوسريع علي ابو ابوسريع انهم يروحوا يفسحوا الواد في البحر الاحمر جهزوا لوازم الرحلة واستغرقت الرحلة 15سنة ذهاب.. وصلوا علي البحر وفرشوا علشان يأكلوا وفجأة صرخت ام ابوسريع "تصدق يابو ابوسريع نسينا اهم حاجة نسينا الملاحة عشان الاكل .اخطف رجلك وروح البلد هاتها .."صرخ ابو ابوسريع وقال لسه هاروح 15سنة رايح و15 سنة جاي يكون الاكل برد الأحسن نبعت الواد ابوسريع خفيف ولسه صغير.."ونادوا ابوسريع وقالولهه وبعتوه يجيب الملاحة ومرت السنين...حوالى40 سنة وابوسريع مجاش، السلاحف بدأت تقلق فقالت ام ابوسريع احسن ناكل بدل ماالاكل يبرد ولمايجي ابوسريع نعمله اكل ثاني "فجاة خرج ابوسريع من ورا شجرة وقال يعني لو كنت رحت كنتم كلتم من غيري
.......................
سكران ماسك الفرخة بتاعته ..قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه
....................
واحدة اديت صاحبتها بغبغان هدية ثاني يوم سألتها عن الببغان؟؟؟
قالتلها عادي طعمه زى طعم الفراخ.
....................
مرة واحدعندة كتكوت كل ما يحطة فى قفص الفراخ ياكلهم فى قفص القرود ياكلهم فى قفص القطط ياكلهم راح رامية فى الصحرا صعب علية الكتكوت وراح يشوفة بعد 3 ايام لقى الكتكوت مرمى فى الارض والنسور بتحوم حوالية فقالة يا حبيبى انت مت؟
قالة يخرب بيتك بوظت الكمين
....................
صعيدى راح يبيع حماره فى السوق رجع الحمار لوحده و فىبقه 10 جنيه
....................
مرة صرصار دخل المستشفى بيسال الصرصار اللى جنبة بيرسول؟
قالة لا زنوبة
..................
مرهواحد عند دكتور العيون... فالدكتور بيسأله... تقدر تميز العلامات اللي في اللوحة دي؟؟؟ ثعبان قابل واحد مكوجى فى الطريق الاثنين بخوا فى بعض
قاله طبعا.. بس هي فين اللوحة؟
...................
واحد سكران كان بيعاكس وحدة وحشة اوي بالليل فكان بيقول لها يا وحشة يا وحشة راحت ملتفتة ليه وقالت له يا سكران راح قايل لها طب انا سكران حفوق بكرة .. وانتي
....................
جماعة مساطيل بيتفرجوا على الاخبار .... فنشرة الاخبار طولت الاولانى قال للتانى :هى لية نشرة الاخبار طولت النهارد كدة؟ فراح التانى رد علية وقال معلش اصل شكلها كدة النهاردة اخر حلقة
....................
مسطول بيسأل مسطول الساعه كام قاله معرفش قاله غريبه أنا عندي معرفش ألا خمسه.
....................
مذيعة عملت لقاء مع أبو العربي ، سالت ممكن تحكي لنا عن حروبك ، قال لها وماله انا دخلت حرب 48 و56و67 و73 سالته كنت بتعمل ايه لو دخل عليك 10عساكر؟ قالها هفرغ فيهم خزنتين 10مللي قالت له طيب لو دخل عليك 10دبابات و20عسكري ومدرعة؟ قالها هنسفهم قالت له كويس جدا طيب لو كان دخل عليك 20عسكري و5 دبابات وطيارتين؟ قالها هو فيه ايه ؟مفيش حد كان بيحارب غيري ولا ايه؟
...................
واحد ومراته وعياله التلاته كانوا ركبين القطر وبعدين طلع عليهم حرامي فقال للراجل "طلع الفلوس الي معاك" فقلهم مش معايا فلوس وضحك وبعدين الحرامي قلوا"حتطلع الفلوس ولا نرمي عيالك من القطر" قالهم مش مطلع قام الحرامي رامي عيالوا وقال "حتطلع الفلوس ولا نرمي مراتك" قالهم مش مطلع وقعد يضحك قام الحرامي رامي مراتوا من القطر وقالوا "يا راجل رمينا عيالك ومراتك وبرضوا بتضحك قام قالهم"""" منا عارف انتوا الكاميرا الخفيه""
....................
مرة واحد كهربائي ابوه مات دفنه ف الحيطة
....................
مع تحياتى / ميدو مشاكل
هههههههههههه ههههههههههه هههههههههههه
Wagdy7x
مشرف عام
مشرف عام
Wagdy7x

نكت جامده (جزء 1) Empty
مُساهمةموضوع: رد: نكت جامده (جزء 1)   نكت جامده (جزء 1) Icon_minitimeالسبت مارس 17, 2007 1:18 am

والله ممتاز يا ميدو

والله ياعم ضحكتنى مع إنى كنت

متضايق شوية بس أنا مستنى الجزء التانى

أخوك

Wagdy7x
http://www.wagdysoft.myfreebb.com

نكت جامده (جزء 1)
صفحة 1 من اصل 1